
Zarządzanie gabinetem stomatologicznym – część 1
Dlaczego to takie ważne?
Dobre i efektywne zarządzanie gabinetem ma wpływ na motywację personelu, atmosferę w pracy, wreszcie na zadowolenie pacjentów. Problem w tym, że większość lekarzy nie jest w czasie studiów uczona prawidłowego zarządzania gabinetem. Ze względu na specyfikę pracy gabinetu lekarskiego trudno jest także zdobyć taką wiedzę na studiach ekonomicznych. Skorzystanie z wiedzy osób, które mają wieloletnią praktykę z zarządzania własnym gabinetem może być najlepszym źródłem wiedzy na temat tego, w którą stronę ma podążać początkujący właściciel gabinetu i jakich błędów unikać.
Wyzwania w zarządzaniu gabinetem
Największe wyzwania w zarządzaniu własnym gabinetem dotyczą 1) kwestii zarządzania personelem i ich motywacji, 2) kontaktów z pacjentami, 3) zarządzania budżetem gabinetu i 4) właściwej strategii biznesowej. Każde z tych wyzwań jest w stanie wygenerować problemy, które skutecznie zahamują rozwój gabinetu jako przedsięwzięcia biznesowego. Dlatego tak ważne jest skoncentrowanie się na każdej z tych kwestii z osobna – tak aby zarządzanie gabinetem stało się źródłem satysfakcji i sukcesu biznesowego.
Relacje międzyludzkie
Kluczowe dla rozwoju gabinetu są kontakty z pacjentami. W końcu to one decydują o sukcesie naszego gabinetu. Dlatego tak ważne jest inwestowanie w długotrwałe podejście do pacjenta. Często dobrym rozwiązaniem jest zatrudnienie doradcy pacjenta, który może być efektywnym wsparciem dla osoby zarządzającej gabinetem.
Podobne znaczenie mają relacje między personelem w naszym gabinecie. Jakiekolwiek zaniechania będą szybko odbijały się na efektywności pracy naszej kadry. Z drugiej strony umiejętne zarządzanie personelem uczyni z naszych pracowników najlepszych ambasadorów gabinetu.