Reception

Recepcja w gabinecie stomatologicznym

Dlaczego recepcja w gabinecie jest ważna?

Recepcja to zazwyczaj pierwszy i ostatni kontakt pacjenta z gabinetem w dniu wizyty. Często to właśnie recepcja, a nie personel wykonujący czynności medyczne, wpływa na pozytywne postrzeganie przez pacjentów danego gabinetu.

Nasze wieloletnie doświadczenia z pracy z pracownikami recepcji w gabinetach stomatologicznych uprawnia nas do stwierdzenia, że najważniejszymi kompetencjami poszukiwanymi wśród potencjalnych pracowników recepcji w gabinecie są: 1) znajomość i postępowanie zgodnie z procedurami obowiązującymi w gabinecie oraz 2) kultura osobista i szacunek dla pacjentów.

Idealny pracownik recepcji

Pracownik recepcji powinien posiadać także podstawową wiedzę o usługach świadczonych przez gabinet, co umożliwi mu sprawne udzielanie informacji pacjentom. Kolejnym istotnym elementem jest umiejętność profesjonalnego prowadzenia rozmów telefonicznych, tak aby pacjent uzyskał jak najbardziej profesjonalną i szybką poradę. Nie bez znaczenia jest także znajomość przepisów regulujących pracę w gabinecie, w tym przepisów dotyczących ochrony danych osobowych i praw pacjenta. Pracownik recepcji powinien także sprawnie poruszać się w środowisku informatycznym w danym gabinecie (planowanie wizyt, archiwizacja danych pacjentów).

Recepcja odpowiada zazwyczaj za przyjmowanie płatności od pacjentów. Z tego względu kluczowa okazuje się doskonała komunikacja pracownika recepcji z personelem medycznym, tak aby pacjent wiedział za co płaci, a sam proces płatności przebiegł sprawnie i efektywnie.

Recepcja a praca gabinetu

Profesjonalna recepcja to zadowoleni pacjenci, co może wprost przełożyć się na większe zyski Twojego gabinetu. Jeśli uważasz, że Twoi pracownicy recepcji potrzebują poszerzenia swoich umiejętności i profesjonalnego przygotowania do pełnionej roli, zapraszamy do skorzystania z naszej oferty dedykowanych szkoleń.