Marcin Kalęba

Marcin Kalęba

Doświadczony i skuteczny Dyrektor Sprzedaży/Dyrektor Regionu z bardzo dobrą znajomością branży medycznej. Umiejętnie buduje relacje biznesowe z kluczowymi partnerami. Szybko podejmuje przemyślanie decyzje i reaguje na zmieniające się otoczenie biznesowe. Charakteryzuje się wysoko rozwiniętymi zdolnościami interpersonalnymi, dzięki którym z sukcesem zarządza kilkudziesięcioosobowymi zespołami, dba o rozwój swoich podwładnych. Poszukuje pracodawcy, który doceni jego wieloletnie doświadczenie na stanowiskach zarządczych, gruntowne wykształcenie medyczne oraz postawi przed nim ambitne wyzwania.

Kluczowe Kompetencje i osiągnięcia

w obszarze zarządzania sprzedażą i budowania relacji z klientem:

  • odpowiedzialność za realizację celów sprzedażowych oraz wyniku finansowego w zarządzanych Regionach (17% wzrost sprzedaży w roku 2010 w stosunku do roku poprzedniego); aktywny udział w tworzeniu strategii biznesowych krótko – i długoterminowych
  • nawiązywanie relacji oraz negocjowanie kontraktów z zagranicznymi dostawcami odczynników, analizatorów, soczewek kontaktowych (Chiny, Korea, USA, Anglia)
  • pozyskiwanie oraz utrzymanie relacji ze strategicznymi klientami (prowadzenie rozmów oraz negocjacji handlowych; dostosowanie oferty do indywidualnych potrzeb klientów) – placówki publiczne oraz niepubliczne (Dantex SA, Centrum Damiana, PZU Życie, Signal Iduna, Medica Polska, Medicover, Polmed); dbałość o wysoki poziom obsługi posprzedażowej klientów
  • przeprowadzanie kompleksowych audytów potencjalnego klienta (oszacowanie zysków, ryzyka związanego z rozpoczęciem kontraktu i raport z przeprowadzonego audytu) – przeprowadziłem około 260 audytów oceniających laboratoria pod kątem ekonomicznym i merytorycznym
  • odpowiedzialność za zgodność przetargów pod względem prawnym, oraz merytorycznym; znajomość prawa handlowego, prawa zamówień publicznych, rozporządzenia Ministra Zdrowia w sprawie Zamówień ZOZ-u

w obszarze rozwoju organizacji i biznesu:

  • odpowiedzialność za otwarcie oddziału Synevo Poznań (rekrutacja personelu, najem i remont lokalu, wstępne kontrakty)
  • wzrost obrotów o ponad 400% Oddziału Diagnostyka Poznań w przeciągu 2 lat od utworzenia
  • koordynacja i nadzór przejęcia laboratorium Luxmed przez Diagnostykę Sp. z o.o. w Warszawie
  • koordynacja i nadzór nad wdrożeniem outsourcingu usług laboratoryjnych w Szpitalu im. Prymasa Tysiąclecia Kardynała Wyszyńskiego, Instytucie Hematologii i Transfuzjologii, Szpitalu MSWIA w Krakowie, Specjalistyczny Zespół Opieki Zdrowotnej nad Matką i Dzieckiem w Poznaniu
  • wprowadzenie firmy w nowy kanał dystrybucyjny (rozwój sprzedaży internetowej)
  • udział w strategicznych projektach w firmie (centralny cennik badań obowiązujący we wszystkich oddziałach)
  • stworzenie i wdrożenie nowych standardów operacyjnych w zakresie kluczowych procesów w firmie (sposób fakturowania, rozpatrywania reklamacji)
  • wprowadzenie nowych linii produktów do oferty firmy (diabetologia); uzyskanie wyłączności na teren Polski na dostawę odczynników i analizatorów; udział w pracach nad wprowadzeniem innowacyjnego produktu na rynek polski (nawiązanie współpracy z dostawcą, przygotowanie planów rozwojowych), wprowadzanie genetycznych nieinwazyjnych testów prenatalnych (NIPT)
  • budowanie pozytywnego wizerunku firmy (zmiana pozycjonowania firmy na rynku mazowieckim, zmiana wizerunku firmy w regionie zachodniopomorskim, organizowanie akcji promocyjnych)
  • wybór wykonawcy oraz nadzór nad poprawnością wykonania adaptacji pomieszczeń w przejmowanych laboratoriach.
  • projektowanie laboratoriów (zrealizowanie 8 projektów laboratoriów analityczno mikrobiologicznych począwszy od 40 m2 do 800 m2 powierzchni oraz jednego laboratorium genetycznego).

w obszarze zarządzania zespołem (do 120 osób):

  • przeprowadzanie projektów rekrutacyjnych
  • prowadzenie działań coachingowych i rozwojowych dla dyrektorów oddziału, pracowników działu sprzedaży; aktywny udział we wdrażaniu w obowiązki nowych pracowników działu handlowego
  • stworzenie i wprowadzenie systemu do raportowania aktywności pracowników (narzędzie excelowe)

Historia Zatrudnienia

06.2014 – 05.2013 Genomix Sp. z o.o./ Medgenetix. Sp. z o.o.
Dyrektor Operacyjny

08.2008 – 05.2013 Synevo Polska Sp. z o.o. Laboratoria Medicover
(Medicover Group)/ Nucelagena

Regionalny Dyrektor Sprzedaży

02.2008 – 08.2008 Alpha Diagnostics
Dyrektor Handlowy

0.82001 – 01.2008 Diagnostyka Sp. z o.o.
08.2001 – 01.2003 Przedstawiciel handlowy
02.2003 – 01.2006 Zastępca Dyrektora ds. rozwoju teren Mazowsze
02.2006 – 07.2007 Dyrektor Oddziału Poznań
08.2007 – 01.2008 Pełnomocnik Zarządu d.s. Rozwoju na teren północnej Polski

Edukacja

2010 – 2012 Tytuł Specjalisty z zakresu Zdrowia Publicznego.

2010 – 2011 Akademia Leona Koźmińskiego w Warszawie
MBA z semestrem specjalistycznym dla kadry medycznej

2004 – 2005 Szkoła Główna Handlowa w Warszawie – Studia podyplomowe
Zarządzanie w Zakładach Opieki Zdrowotnej

1996 – 2001 Uniwersytet Jagielloński Collegium Medicum Kraków
Analityka Medyczna (Magister)

Dodatkowe Informacje

  • Język angielski – słownictwo medyczne, słownictwo biznesowe, w trakcie nauki
  • Ukończone szkolenie w obszarze zarządzenia personelem, zarządzania projektem, zarządzania kryzysowego, budowania sieci sprzedażowej, negocjacji, szkoleń wewnętrznych (roczny kurs współfinansowany z funduszy UE)
  • Coroczne szkolenia z zakresu oznaczeń immunochemicznych (Niemcy)
  • Biegła obsługa komputera – MS Office, Corel Draw
  • Prawo jazdy kat. B – bez punktów karnych.

Zainteresowania

Zegarmistrzostwo, sporty zimowe, wędkarstwo, negocjacje